2017. március 16., csütörtök

Szecsuáni zöldségegytál

Aki rendkívül szemfüles, és nem épült le ilyen olyan okoknál fogva a rövid távú memóriája, az némi mintát láthat a múlt heti és a mostani bejegyzésem között. Bevallom annyira jól sikerült a Ma PoTofu, hogy úgy döntöttem megismétlem kicsit másképp. Éééés így lett paprikás csirke a tegnapi vacsora (csak vicceltem(próbáltam)). Szóval még mindig az egészséges vonal jegyében vettem egy rakat mirelit zöldséget. A Lidl-ben tök jókat lehet kapni, én meg kihasználtam, hogy az utamba akadt egy a balatoni nyaralásom alkalmával, szóval feltankoltam a sietős hézköznapokra fittness kaja alapanyagból. 

Bikini szezon előtt:

50 dkg darált hús (sertés - marha vegyesen)
1 csokor újhagyma (3-4 szál, zöld szárai levágva, fehér része vékonyan felkarikázva) 
1 csomag Orinental serpenyős zöldségek (75 dkg - vagy használjatok vegyesen brokkolit, répát,  cukorborsót, szójababcsírát) 
4 gerezd fokhagyma finomra zúzva
1 hüvelykújjnyi gyömbér lereszelve
1 ek szezámolaj
2 ek Chilli Bean Sauce (kínai neve doubanjiang és én is Ganz gyártelepen lévő kínai boltban vettem.)
2 ek szójaszósz
1 ek osztrigaszósz
0,5 l csirkehúsleves alaplé (most is a Knorr házias levesalapot használtam)
1 ek étkezési keményítő
 Frissen őrölt bors 

Vegyük ki a fagyasztóból a zöldségkeveréket, vagy készítsük elő a zöldségeket, ha frissel dolgozunk. Egy lefedhető teflon serpenyőben a szezámolajat felhevítjük, és illatosra pirítjuk rajta a fokhagymás, gyömbéres keveréket. 
Rátesszük a darált húst, és megpirítjuk. 
Hozzáadjuk a szószokat (szója-, osztriga-, chilli bean szósz, és frissen őrölt borssal ízesítjük. -
 percig keverjük, hogy a fűszerek aromája kioldódjon. Az alaplében elkeverjük az étkezési keményítőt, és hozzáöntjük a húshoz. Fedő alatt 10 percig pároljuk.

Hozzáadjuk a zöldségeket is és készre főzzük alacsony lángon olyan 15 perc alatt, míg a zöldségek meg nem puhulnak. Én roppanósam szeretem őket. A végén a ragu tetejét megszórjuk a vékonyan felkarikázott zöldhagyma szárral.

Ha valaki bátor, és nem ijed meg a szénhidrátoktól az készíthet hozzá zöldséges rizst köretnek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...