2017. március 14., kedd

Mozzarellával töltött csirkemell mediterrán bulgurral

Azt hinnétek, hogy ez egy diétás kaja, de nem tudjátok, hogy mit ettem az elmúlt 4 napban. Ettem salátát tonhlallal, salátát virslivel, salátát makrélával. Olyan vagyok gyakorlatilag mint egy inverz Gombóc Artúr. Ennek örömére ma le is mentem a wellnessbe. Igaz ami igaz, hogy nem esett le senki a létrájáról az oszlopokat festő rendes munkásemberek közül, szóval lehet érdemes még pár napig taratni a diétát...Ha Ti kevésbé vagytok szigorú étrendre állítva, vagy csak nem akarjátok, hogy a szorgos munkások munkahelyi balesete a Ti lelketeken száradjon, akkor pont tökéletes lesz ez a bulgur csirkemellel, ami egészséges, de abszolút középutas megoldás a tudatosan étkezőknek, meg azoknak, akik szeretnek finomakat enni, meg azoknak, akik....

Tavaszi rávezetés:

70 dkg csirkemell
20 dkg mozzarella felkarikázva
8 szem aszalt paradicsom
25 dkg bulgur
1 tyúkhúsleves kocka (szokásos Knorr nálam:)
3 gerezd fokhagyma finomra zúzva
1 db sűrített paradicsom konzerv (140 g)
1 csokor snidling felaprítva
5 dkg magozott, zöld olajbogyó felkarikázva
bazsalikom, só, bors 
2 ek olívaolaj
vegyes zöldsaláta a tálaláshoz (én rukkolával ettem, mert az nagyon megy a paradicsomos ízhez)

A csirkemelleket megtisztítjuk. Nekem 2 nagy csirkemellem volt, amiből 4 szeletem lett. 1-1 szeletbe zsebet vágtam. A csrikemellet sóval, borssal, bazsalikommal bedörzsöltem, és a kihajtott szeletek egyik oldalára rápakoltam a felkarikázott mozzarellát, és 2-2 szelet aszalt paradicsomot. A szeletek másik belső oldalát pedig bekentem a 2 gerezd zúzott fokhagymával, amit egyenlően elosztottam a 4 csirkemell szelet között. Hu remélem mindenki érti, hogy mi történt a csirkemellekkel, mert azt hiszem sikerült igen bonyolultan leírnom ezt a nagyon egyszerű műveletet. A csirkét félretesszük. 

Egy serpenyőben felmelegítjük az olívaolajat. Vízforralóban felforralink 0,5 l vizet, amiben feloldjuk a húsleveskockát.Egy kis lábosba beleöntjük a bulgurt, és ráöntjük az alaplét. Alacsony lángon 10 percig főzzük (nézzük meg, ha felszívta a vizet akkor picit még önthetünk alá, hogy ne kapjon oda), utána pedig hagyjuk fedő alatt párolódni. 

A csirkét a felhevült olajon pirosra sütjük. Ha a bulgur készre  párolódott, hozzákeverem a kimaradt 1 gerezd zúzott fokhagymát, sűrített paradicsomot, olajbogyót, és snidlinget. Nincs is más dolgunk mint élvezni a krémesre olvadt mozzarella és paradicsomos bulgur kettősét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...