2015. január 25., vasárnap

Pikánsan füstös sültpaprika krém

A héten mexikói vacsora volt nálam, anyu búcsúztatásának tiszteletére, amerikai exodusa előtt még jól megtömtük egy kis "hazaival". Amerikai tematikában gondolkodtam, de mivel a vendégséget nem konyhai száműzetésbe vonulva szeretem végigasszisztálni, ezért a legkézenfekvőbbnek tűnő hamburgert elvetettem, mert a húspogácsák odabilincseltek volna a tűzhelyhez, illetve a meghívottak is sokféle életmódnak/diétának hódolnak, így valami olyan kellett ami jól variálható, és mindenki talál magának megfelelőt. Így jutottam el a mexikói konyhához, utólag is remélem, hogy mindenki legnagyobb örömére. Most jól bespájzoltam 4 féle mártogatós, 3 féle saláta és két féle húspác receptjével, szóval a blog mexikói okkupációja várható az elkövetkezendő hetekben.

Haditerv:
2 db kaliforniai paprika kimagozva vékonyan felcsíkozva
2 db kápia paprika kimagozva vékonyan felcsíkozva
5 gerezd fokhagyma meghámozva
1/2 tk cayanne chili
1 tk füstölt paprika
2 ek tejföl
1/2 tk füstölt só
1 ek olívaolaj
frissen őrölt bors, só

Egy serpenyőben a felforrósított olajon, nagy lángon megpirítom a paprikát, alaposan megkapatom, hogy füstös íze legyen, de elégetni természetesen nem kell. Ha már jól megsült hozzáadom a fokhagymát és további 3-5 percig pirítom a keveréket. Az utolsó 1 percben hozzáadom a fűszereket és alaposan elkevergetem. Az egészet átlapátolom egy késes betétű robotgépbe és a tejföllel összeturmixolom. Ha szükséges még sózom, frissen őrölt borssal ízesítem és egy kis chipotle szósszal beállítom a végső csípősséget, ha bírjuk az erőset. Nachoval, vagy meghámozott hasábokra vágott zöldséggel (uborka, sárgarépa) kínálom, de a tortilla lapot megkenve alapként is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...