2015. január 6., kedd

Mexikói sajtleves chedarral

A leves nagyjából annyira mexikói mint én, és bár azt mondják, hogy csak az anya biztos, szinte 100 %-ra merem mondani, hogy anyu sosem tévelyedett el és magyar felmenőkkel büszkélkedhetem. A levesbetét miatt mégis felhatalmazva éreztem magam az apróbb csúsztatásra, vagy nevezzük alkotói szabadságnak, mert az sokkal jobban hangzik, hogy a mexikói jelzővel illessem ezt a fűszeres, krémes levest, amit tortilla chipsszel és jalapenoval dúsítottam.

Amikért nem kell Mexikóig menni:

5 dkg vaj
3 ek liszt
20 dkg vörös chedar lereszelve
10 dkg trappista lereszelve
1 db házias levesalap (tyúkhúsleves)
2 db fokhagyma összezúzva
1 dl száraz fehérbor
2 db tömlős natúr sajtkrém (200 gr)
fél szerecsendió belereszelve
só, fehérbors

Levesbetétnek:
jalapeno
1 zacskó tortilla chips

Egy lábosban  a felolvasztott vajon közepes tűzön megpirítom a lisztet, majd ha már zsemle színűre pirult, hozzáadom a fokhagymát, 1 perc alatt illatosra sütöm, majd folyamatos kevergetés mellett felöntöm 2 dl hideg vízzel. Ha csomómentesre kikevertem a rántást, magas lángon főzöm tovább és hozzáöntöm a bort, picit kevergetem, hogy az alkohol elfőjön, majd felöntöm a maradék 1,2 l vízzel hozzáadom a húsleveskockát, sóval fehér borssal és reszelt szerecsendióval ízesítem és lassú tűzön felforralom a levest. Mikor a leves egyet rottyant, beleteszem a sajtkrémet, a reszelt sajtot és pár percig kevergetem, hogy elolvadjon benne a sajt, majd hozzáadok 6-7 szelet jalapenot és további 5 perc alatt, lefedve összefőzöm. Ha szükséges még fűszerezem sóval, borssal. A maradék jalapenot és tortilla chipset a leves mellé kis tálkákban kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...