2015. január 21., szerda

Fantasztikusan omlós diós linzer

Azért, ha valaki rendszeresen követi a blogot, akkor az biztosan észrevette, hogy az utóbbi időben eléggé megszaporodtak az édességek a blogon. Ha most mindenkinek el szeretném venni az étvágyát, akkor Sherlocként bekommentelhetném, hogy ez a hónap meghatározott időszakában egyáltalán nem meglepő, de a még szemfülesebbek észrevehetik, hogy újdonsült édességmániám semmilyen ciklikusságot nem mutat, ha matematikai jelzővel akarnám illetni, akkor pedig leginkább a "konstans" kifejezés jellemző rá. A pozitívuma, hogy a gyári édességeket valahogy viszont mind gagyinak találom, így elfogultság nélkül állíthatom, hogy egyre jobb vagyok desszert műfajban. Most a linzerre, gyerekkorom kedvencére kattantam rá. Szerintem ez az a teasütemény, amit kifejezetten tilos cukrászába venni, azoknak a példányoknak ugyanis tipikusan mű íze van. Ha valaki ismer olyan lelőhelyet, ami erre rácáfol, kérem ossza meg velem, mert nem valószínű, hogy gyakran készítenék linzertésztát a közeljövőben, annyira azért nem röpült el gyorsan az a 2-3 óra amit ezzel töltöttem, pedig a létező legnagyobb szaggató formát választottam:)

Szürke vasárnap délutánokra:

35 dkg finomliszt
15 dkg dió finomra darálva
15 dkg porcukor
1 csipet só
25 dkg vaj felkockázva
1 tojás + 1 tojás sárgája
1 vaníliarúd kikapart magjai
1 citrom reszelt héja
Töltéshez:
 házi barack lekvár
 Díszítéshez:
1 tojás fehérje 
5 dkg dió durvára vágva+4 dkg cukor elkeverve

A tészta hozzávalóit egy nagy tálban kézzel alaposan összegyúrjuk. A tésztát hűtőben lefedve 1 óráig pihentetem. A sütőt 160 fokra, légkeveréses módon előmelegítem. A tésztát átgyúrom, ha nagyon ragadna még adhatunk hozzá 1-1 ek lisztet, míg kezelhető lesz. A tésztát 4 bucira szedem, és egy jól belisztezett deszkán, szintén liszttel megszórt nyújtófával 1/2 cm vékonyra nyújtom. Egy szaggató formával korongokat szúrok ki a kinyújtott tésztából, majd minden második korong közepébe egy az elsőnél kisebb koronggal lyukat szúrok a tészta közepébe. A lyukas korongok tetejét vékonyan megkenem a tojásfehérjével, majd megszórom a cukros dióval. A tésztakorongokat egy sütőpapírral kibélelt tepsire egymás mellé sorakoztatom, majd kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöm. A megsült korongokat egy tálcára szedem. A teli korongokat megkenem baracklekvárral és mindegyiket összeillesztem 1 lyukas koronggal. A maradék tésztával ugyanezt ismétlem míg el nem fogy. Arra figyeljünk, hogy ugyanannyi tetőt és alsó részt készítsünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...